Građani nedovoljno koriste prava. Svaki građanin Crne Gore se u nekom trenutku našao u ulozi potrošača – prilikom potpisivanja ugovora sa telekomunikacionim I energetskim provajderima, osiguranjima, bankama, kupovine hrane, električnih aparata, odjeće, planiranja putovanja. Potrošač očekuje da dobra koju kupuje, odnosno usluge koje nabavlja imaju određeni kvalitet, koji uključuje pogodnost upotrebe dobara i efikasnost usluge, ispravnost, sigurnost, pouzdanost. Samim tim, preduslovi za ostvarivanje svih potrošačkih prava su Prava potrošača na informisnost – raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili oznaka na proizvodima koje mogu da dovedu u zabludu i Prava na obrazovanje potrošača – sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o osnovnim pravima i odgovornostima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvariti.
Projekat „Vodič za zaštitu prava potrošača u opštini Bijelo Polje“ namijenjen je upoznavanju stanovnika opštine Bijelo Polje sa svojim pravima i obavezama prilikom kupovine robe ili zaključivanja ugovora o pružanju usluga.
“Želimo uticati na poboljšanje stanja u cjelokupnom potrošačkom društvu kroz podizanje svijesti, edukaciju i informisanje potrošača o sadržaju njihovih prava kao načinu njihovog ostvarivanja.
Projekat će kroz što jednostavniji i praktičan način predstaviti građanima kojim su zakonom zaštićeni kao potrošači, koja su njihova prava, kao i dati praktične savete kao na primjer šta je reklamacija, koja je uloga tržišne inspekcije, šta podrazumeva sudska zaštita, na koji način mogu ostvariti svoja prava” saopštili su iz NVO MMNE.
Centralna adresa za komunikaciju sa građanima je web sajt www.pravapotroasaca.me
Projekat finansira Ministarstvo ekonomskog razvoja, a sprovodi ga NVO Multimedijal Montenegro (MMNE)